Pranajama – Oddech Chłodzący – Sheetali Pranayama

„Pranajama” – technika kontrolowanego oddechy to jeden z fundamentów jogi. Poza dobroczynnym wpływem na na ciało, uspokaja umysł i stanowi świetna praktykę przed rozpoczęciem medytacji. Dzisiaj nauczę cię „Sheetali Pranayama” czyli Oddechu Ochładzającego.

Jakie korzyści przynosi pranajama

 

 

  • uspokaja umysł, redukuje napięcie i niepokój
  • obniża temperaturę ciała
  • wspomaga trawienie

 

Jak praktykować pranjama – Oddech  Chłodzący – Sheetali Pranayama

 

 

Usiądź w wygodnej pozycji, zamknij oczy, wyprostuj kręgosłup, brodę delikatnie pochyl w stronę mostka, dłonie swobodnie połóż na udach.

 

  • zwiń język w rulon ( krawędzie boczne zawiń do góry w trąbkę do środka)
  • uformuj usta w literę „O”
  • wdychaj powietrze przez rulon języka i okrągłe usta jakbyś spijała /-ł napój przez słomkę
  • na szczycie wdechu zatrzymaj na chwilę oddech i wypuść powietrze nosem
  • cykl powtarzaj 10 razy
  • po zakończeniu wróć do normalnego oddychania
  • skieruj uwagę do ciała, zauważ jakie emocje i doznania się pojawiają
  • zauważ otoczenie, poruszaj palcami, otwórz oczy

 

Przeciwskazania do wykonywania pranajamy

 

  • astma oskrzelowa w zaostrzeniu
  • niskie ciśnienie
  • infekcja ( katar, kaszel, zapalenie oskrzeli lub płuc)

 

Życzę Ci dużo wytrwałości i  spokojnego umysłu!

KOMENTARZE