Pranajama – Oddech Lwa – Sposób na stres i podwyższenie energii

„Pranajama” – oddech kontrolowany, jest techniką przynoszącą wiele profitów zdrowotnych, o których pisałam we wcześniejszym wpisie do którego Cię teraz odeślę:

 

 

– Czytaj również: Podstawy Pranajamy –

 

 

 

Technika praktyki pranajamy
Oddech Lwa ( Simha Pranayama)

Przyjmij wygodną pozycję – ( może to być siad skrzyżny lub usiądź na krześle, stopy ustawione równolegle ). Zamknij oczy, odpręż się, wyprostuj kręgosłup, brodę pochyl lekko do mostka. Dłonie swobodnie połóż na udach. W innej wersji usiądź pośladkami na piętach, delikatnie rozsuń kolana i umieść dłonie na podłodze między udami tak aby palce skierowane były do pośladków.

  • weź kilka głębokich wdechów i wydechów, skieruj uwagę do wewnątrz, do siebie.
  • weź wdech przez nos, następnie otwórz szeroko usta, wysuń język na brodę.
  • zrób wydech przez usta, wypuść powietrze z dzwiękiem „haaaa” – energicznie , jakbyś ryczała /-ał , usta otwieraj jak najszerzej możesz. Oczy skierowane na czubek głowy.
  • praktykę powtórz 5 x, następnie odpręż się.
  •  skieruj uwagę do wewnątrz, zacznij oddychać normalnie, zauważ jakie emocje i odczucia budzą się w Twoim ciele.
 
 
 

Korzyści – Pranajamy – Oddechu Lwa ( Simha Pranayama)

  • obniża poziom napięcia, lęku i niepokoju
  • zwiększa poziom energii
PODOBNE
KOMENTARZE