Medytacja Miłującej Dobroci – Idealna praktyka dla początkujących

Dzisiaj mam dla Ciebie przepiękną praktykę – „Medytacja Miłującej Dobroci„, która z jednej strony jest niesamowicie prostą techniką, nadającą się dla osób początkujących, ale przy tym bardzo skuteczną.

 

O medytacji, która jest skupieniem uwagi do wewnątrz, powrotem do siebie, do tu i teraz oraz o jej zbawiennym wpływie na życie i rozwój osobisty pisałam we wcześniejszym wpisie do którego Cię w tej chwili odsyłam, ponieważ uważam, że stanowi świetny wstęp do dzisiejszej lekcji:

 

*Medytacja dla początkujących – Trening uwagi – Praktyka, która zmienia życie

 

 

Medytacja dla początkujących – Miłującej Dobroci

„Medytacja Miłującej Dobroci” to doskonała technika do praktyki zarówno rano jak i wieczorem, podnosi wibracje, uspokaja, budzi miłość oddziaływując na czakrę serca. 

Usiądź w pozycji wygodnej ( Sukasana)  wyprostuj kręgosłup, zamknij oczy, broda delikatnie pochylona w stronę mostka. Dłonie swobodnie spoczywają na kolanach.

  • weź głęboki wdech i wydech, rozluźnij ciało
  • bądź świadomy/-a otoczenia, zauważ własne ciało
  • spokojnie oddychaj przez nos
  • skup się na okolicy serca, zauważ je, poczuj, a może nawet usłysz jak bije
  • kieruj uwagę do wewnątrz i poczuj w okolicy serca miłość, wdzięczność, życzliwość
  • pomyśl o sobie o swoim ciele i poczuj miłość i troskę, powtórz w głowie słowa „Bądź szczęśliwa /-y, zdrowa/-y spokojna /-y”
  • następnie skieruj uwagę na osobę Ci bliską, którą darzysz miłością, poczuj ją i powtórz w głowie słowa: „Bądź szczęśliwa /-y, zdrowa/-y spokojna /-y”
  • przenieś uwagę na neutralną osobę, wyobraź ją sobie- może to być sąsiad, Pani w sklepie, poczuj troskę, dobroć i miłość, kieruj do tej osoby następujące słowa:”Bądź szczęśliwa /-y, zdrowa/-y spokojna /-y”
  • następnie skup się na osobie do której masz żal i pozostajesz z nią w konflikcie. Poczuj troskę i kieruj do niej powyższe słowa, postaraj się je poczuć
  • pomyśl o całym świecie i wszystkich organizmach na niej żyjących. Wyślij do nich z poziomu serca troskę i miłość. Powtarzając w głowie słowa” Niech wszystkie istoty żyjące na tej ziemi będą szczęśliwe, zdrowe i spokojne”
  • powoli uświadom sobie otoczenie i swoje ciało, poruszaj palcami, otwórz oczy

Poczuj jak czuje się Twoje ciało, noś w sobie miłość, troskę i dobroć tego i każdego następnego dnia.

 

Na moim Instagramie @jogabonito.pl możesz zobaczyć jak wykonuję opisywane praktyki.

KOMENTARZE